måndag 2 oktober 2017

September gick i en rasande fart

Oj, vad den här månade bara rusade iväg i en sådan fart...jag har hunnit med beachparty med sommarfeeling, två lopp, lite extrema för mig, traditionell skånsk kräftskiva och en härligt bohuslänsk kräftskiva, varit sjuk, varit på avslutningsgig i Malmö, känt hösten komma närmre och fixat naglarna snyggt höstfina....Nu är det Oktober och nya äventyr. Jag hoppas på stora renoveringslusta med re stylat sovrum och hall...men i slutändan så är det väl bara att se hur mycket som egentligen blev gjort.

Härlig solnedgång i Limhamn
AW vid småbåtshamnen i Malmö i början av September, var lite som att krama ur den sista sommaren i Malmö. I en vacker solnedgång, med livemusiken pulserande och lite sköna drinkar i beachbaren så kände man att det här var nog sista sucken av sommar för i år.


Summerbeat med saxofon

Dagen efter, sent på kvällen i 13 grader, var det dags för mig och min dotter att klura ut Midnattsloppet. 10 km pulserande lopp med massor av feststämning, hejarop och glädje...men verkligen massor av svett, vilja ge upp tankar, jävlar anamma och en fantastisk känsla att faktiskt tagit sig ända in i mål springandes hela tiden...utan att ge upp. Min dotter var verkligen mitt driv vid min sida.

Hundratals entusiastisk orangea löpare har samlats på stortorget i väntan på start

Jag och dottern före bild...vi är taggade

På vägg till start med eldshow och laser och en massa jublande  åskådare vid sidan om

Kinesisk kräftor i all ära, men havskräftor och räkor från Västkusten, de ter sig allra bäst  rätt miljö. Vi tog oss en weekend till Stenungssund, besökte våra goda vänner, njöt av solen på en skördemarknad, regnet vid en fiskehamn och ett kräftkalas utan dess like. 4,5 kg kräftor och räkor och 4 personer som klämde allt. Jag älskar mitt Bohuslän!


Vi besökte en solig skördemarkand ute på Tjörn

Vi tog lunchen ute på Björholmens Marina och då kom regnet

Var annars ska man äta fisk?

Kräftfest deluxe

Så blev jag sjuk och fick pausa lite en stund i soffan.

Jag la en ny utmaning framför mina fötter - 5 km jogging i ett av Malmös naturreservat med fler än 400 olika djurarter. Naturreservatet som inte är öppet för allmänheten, utan just den dagen för max 500 löpsugna joggare. Kalkbrottsloppet var kämpigt med flera låååååååånga tuffa backar och jag sprang större delen av loppet, men var tvungen att gå en del av de tuffa backarna. Benen ville verkligen inte! Många av deltagarna är vanda  långdistanslöpare, ultralöpare, men jag gjorde det för att det var en häftig upplevelse. Att få springa i det gamla nerlagda kalkbrottet. Fotona tog jag medans jag sprang, så de är kanske inte i toppskick.

Det här var en otrolig upplevelse



På kvällen var vi på mannens gamla barndomsvänners avslutningsgig i Malmö. Lokalen fylldes med 250 nyfikna åskådare och massor av gamla vänner dök upp. De rockade loss, det var lack, läder, spandex och nitar, precis som det ska vara. Jag kände det som om man var tillbaks till tonårstiden, på lokala rockklubben, som kändes som en stor fritidsgård. Det är en känsla som är helt fantastisk att få uppleva igen.



Nu är det Oktober och idag kändes det riktigt höst i luften. Här hemma planerar vi för att fixa till sovrummet med lite nya tapeter och dekorationspiff. Sen är det hallen som ska få sig ett upplyft med nya tapeter, möbler och snyggt piff. Jag längtar!!

Nu är det höst allt!!


Vad längtar ni efter??

Kram Kajsa







9 kommentarer:

  1. Jag gillar också Bohuslän. Din översta bild är superläcker. :)
    Vad mycket du hann med under första höstmånaden. Håller med om att månaden gick snabbt. Trist att du var sjuk.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska bilder som vanligt. Du är duktig.
    Jag längtar efter mys i soffan med bra filmer såhär i höstrusket, och att umgås med goda vänner. Och ett och annat trevligt restaurangbesök förstås. Tycker hösten är mysig även om det regnar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det låter som du ändå haft en bra månad.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket fina bilder du bjuder på, ja september gick fort...hela sommaren gick fort tycker jag, om det alls var någon riktig sommar i år !
    Ha det gott !
    Höstkram bia

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder. Så duktig du och dottern är som sprang Midnattsloppet. Visst längtar man mycket här i livet. Vi ska renovera vårt sovrum strax. Håller med att det är kul med allt piff när renoveringen är klar. Ha en härlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Efter det här inlägget längtar jag efter havskräftor:), annars efter julen. Vilken månad du har haft! Hoppas du hinner lika mycket roligt (-sjukdom) i oktober också!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig månad du haft (minus sjukdomen)! Efter att ha läst ditt inlägg blev jag enormt sugen på havskräftor:), annars längtar jag till första advent!

    SvaraRadera
  8. Ja, visst springer tiden ... och jag tycker också hösten kom med oktober. Fast samtidigt tycker jag att sommaren uteblev. Lite virrigt detta år. :)
    Med motsvarande innehåll och tempo i oktober som du verkar ha hållit i september ska du se att det nog blir en del hemmafix gjort. Det är en härlig känsla att vara glad för sitt, vare sig det är Bohuslän eller något annat. Inte minst känslan att "mitt hem är min borg" - kul att greja hemma ibland.
    Längta försöker jag låta bli, tiden går fort nog ändå, men det är härligt med sådant man ser fram emot.
    Önskar dig en skön oktobermånad. Lycka till med projekt!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Oj, vad du hunnit med mycket!
    Bra sprungit!
    Blir lite avis på alla goda kräftor!
    Önskar dej en fin dag!

    SvaraRadera