söndag 11 september 2016

Svett, valkar och en massa jäkla anamma!

I helgen har vi fascinerats av kämpaglöd, styrka och teknik. Det har varit VM i dragkamp/ tug of war i Malmö denna helgen och det har samlats deltagare från alla världens hörn.


Från världens alla hörn har de tagit sig till Malmö för VM i Dragkamp/ Tug of war

Unga, gamla, smala, storväxta, små, långa, alla kan delta i denna urgamla sport. Våra vänner deltog, men tyvärr han vi aldrig se dem dra, då de drog medans vi jobbade. Men ett VM guld blev det i alla fall.

Ur tuffa Schweizare som tog hem ett guld i sin viktklass



Tjocka rep, mjölksyra, valkar i händerna, svett, glädje och frustration har blandats under helgen medans både herrar och damer har kämpat hårt.

Tjocka rep och upprivna gräsmattor

Ankaret kämpar hårt sist i raden av åtta






När man väl var där och fick lite förståelse i regler och strategi, så blev jag väldigt hooked på att titta och heja på. Jag känner att det inte är en sport jag hade tänkt börja med, men jag är imponerad över dessa killar och tjejer ändå. Vilken kämpaglöd, vilken styrka och vilket slit.








Vädret har varit på topp hela helgen, vi har skördat både guld och brons och det har funnits massor av jävlar anamma i luften. Vi stal dock våra vänner en stund på lördagen för picknick i parken och lite middag på kvällen. Det kändes skönt att få en liten stund när man inte kan ses så ofta när man bor på olika håll i landet.

Tuffa svenska tjejer




Här vann de denna match.

Ikväll kämpar jag mest med tvätten, den stora tråkiga tvätt högen som verkligen behövdes tvättas. Så närmaste jag kommer till rep, så är det tvättlinan i torkrummet.När jag väl är klar med tvätten, då kommer jag njuta och hoppa i rakt i säng, för imorgon börjar en ny spännande vecka.

Kämpa på därute och ta väl hand om er!

Kram Kajsa

6 kommentarer:

  1. Ser ut som en häftig sport. Verkligen kämpare. Visst har vi en spännande vecka framför oss. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilka coola bilder!
    Snacka om att använda varje muskel i kroppen, men som ankare måste det bli ännu mera kamp=))
    Häftigt!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Häftiga bilder. Det är verkligen en kraftsport.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Vilket slit! Det ser verkligen jobbigt ut måste jag säga.

    Ha det bra på dig!

    SvaraRadera
  5. Oj och wow! Vilken styrka och envishet de måste ha! Och vilka fina bilder du tagit på dragkampskämparna :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig sport!
    Ser enkelt ut, men det är det ju inte. Har bara prövat vid fester.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera