söndag 1 maj 2016

Gunger och karuseller

Förra helgen var det stort ståhej när svärmor fyllde 70. Då ordnade vi hemmagjorda smörgåstårtor och fixa en läcker tårta med hennes foto på. Det blev en superfint kalas som uppskattades. Men presenten, det var nog det som uppskattades mest. En liten ( som ett lingongrova) hundvalp eller som mannen säger att han fått en ny lillebror. Han heter Charley ( det fanns en annan liten bror som på sitt håll döptes till Charlie, vilket var lite lustigt) och är en lite buse 50% Shitzu och 50% dvärgpudel.

Säg hej till Charley

Sen var det dags för dotterns 23 års kalas. Litet och enkelt hemma hos oss. På kvällen började jag känna mig febrig och ont i halsen. Jodå, det kom som ett brev på posten och höll i  flera dagar. Borde varit sängliggande men jag tog snällt hem datorn från jobbet och satt insvept i en filt med tjocka yllestrumpor på fötterna och jobbade som vanligt. Det är galet att ha en position utan back up!!




Idag söndag, solen skiner och jag känner mig F R I S K!! Vi packade ihop oss, hoppade in i bilen och tog oss en tur först till Hornbach och sedan Jula, 1100,- senare kom vi fram till kolonin. Dags att sätta igång vattnet, klippa gräset trots att det är tjock och bångstyrigt och testa vår nya uppgraderade version av skottkärra ( att man kan vara så lycklig över en skottkärra)

Som ett gult hav

Det är här jag får den där känslan som jag alltid får när jag är på kolonin, komplett lycklig och glad.

När gräset lyser gult av maskrosor, luften är frisk och solen skiner. En svag bris passerar lite då och då och mannen går där med gräsklipparen, det brummar och luften fylls med doften av nyklippt gräs. Själv står jag där med den nyköpta krattan, det är tungt att få upp det blöta gräset och mossa...det är mest mossa nu.  Sitter på trappan en stund utanför stugan, dricker en festis, äter en vetebulle, ser en nyckelpiga på ett maskrosblad kämpa sig uppåt, hör en humla surra förbi. Dags att testköra den nya skottkärran...så enkel och så bra!
Sitta på trappen och njuta med gräsiga skor, det är lycka

Uppgraderad skottkärra, gul som en maskros...

Inget mer sumpigt snedvridet hjul som får en att kämpa så svetten den lackas. Nä, nu glider jag upp för backen så lätt, som en fjäril. Vi jobbar på bra där ute, skurar trädecket och  tror att mina armar ska trilla av. Tänker, tur man inte springer med armarna för imorgon är det dags att "springa" vårruset. Med springa tänker jag mer starta springa, sedan gå.

Äldsta dottern ( bonus) har bett mig vara med och fira hennes 26 års dag med att springa vårruset. Efteråt samlas vi på Lilla torg och tar en drink ihop, det är bonusen!



Nu ska jag hoppa i säng och få min skönhetssömn..eller något. Imorgon gäller det!

Ha en fantastisk vecka allihopa!

Kram Kajsa

Ps. Om man handlar mycket på apoteket kan man få en eller två presenter...mannen fick ett raktvål till sig själv och nagelack till mig. Imorgon har jag snyggast naglar på kontoret. Ds.


9 kommentarer:

  1. Vilken söt liten valp. Visst är det härligt att få påta i trädgården. Härligt att du är frisk igen. Lycka till på vårruset. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Sicken liten söting.
    Och det är stort att vara glad åt det lilla ;)
    Ha en underbar start på veckan.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Det var den sötaste lilla hundvalp jag nånsin sett.
    Har förresten aldrig tänkt på att maskrosor är så fina. Bilden du tog fick upp ögonen.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken födelsedagspresent! Så galet söt=))
    Skönt att ha kolonin att hämta kraft i.
    Man behöver dom där platserna att "bara vara" på.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Det är nog den sötaste lilla födelsedagspresent jag någonsin sett. Vilken lycka! :)
    Skönt att höra att du mår bra nu Kajsa och så gott att ha kolonin att hämta kraft och glädje i. Och en riktigt bra skottkärra är sannerligen guld värd när man stretar på. :)

    Sköt om dig kära Kajsa och jag hoppas att det gick bra i loppet.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Vilken sötnos! Skönt att mår bättre! Nagellacket, åh - mitt favoritmärke efter Chanel

    SvaraRadera
  7. Vilken liten sötnos på första bilden.

    SvaraRadera
  8. Hej där! Det var ett tag sedan och här ser det ut att rulla på fint! Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  9. Kram på dig Kajsa! Jag hoppas att du njuter av sköna sommardagar och har det riktigt gott?

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera