söndag 10 april 2016

Släpp fångarna loss det är vår....

...så känns det lite nu efter "innesittare" perioden. Man släpps ut i det fria, andas vårluft, ler åt solen och njuter inombords.

Träden börjar så smått explodera, Scillan blommar som blått hav i parken, fåglarna kvittrar högt och glatt och kolonifingrarna de känner sig redo.



La mig på alla fyra och ändan i vädret idag och började rensa plattorna. Vet inte om det borde vara det jag börjar med, men det kändes rätt skönt att ligga där i solen och jobba.

En gammal lampskärm i glas får vara dekoration i en vildvuxen rabatt.


När jag hade kommit en bit så kom jag och en spindel i kollisions kurs, så det blev jag som flyttade mig. Runtom hörnet kom jag fram till en galet vildvuxen rabatt, som liksom aldrig velat bli något. Satte mig en stund och fick idéen om att jag kanske kunde flytta fram kryddlandet hit.

Galet vildvuxet framför stugan som akut behöver fixas till.

Här är sol, nära ingången och uteköket. Det nuvarande kryddlandet har inte fungerat speciellt bra så det kändes som ett kanon beslut. Men först måste vi gräva ur och måla om stugan. Man känner att kliet att ta tag i allt där ute har kommit tillbaks, nu vill man bara vara där så mycket man kan.

Måla stugan
Lägga stenplattorna under grillen samt en lite gång
Rensa bort det busiga Björnbäret som växer lite hejvilt
Ta ner enarna på framsidan som ser mer risiga ut än snygga
Plantera blåregn och vårblommor
Grilla...åh, känna grilldoften i luften
Få sol i ansiktet
och mycket mer....

Jodå, hej koloni nu kommer vi...en liten bit i taget.

Ha en toppenfin vecka och hoppas solen skiner på era ansikten hela veckan lång.

Kram Kajsa

9 kommentarer:

  1. Kommer säkert bli jättebra och fint med ett kryddland där. Visst är det en härlig tid nu. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Planerna är många på våren, idén med
    kryddlandet låter jättebra. Så roligt
    och ha en koloni
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Härligt att planera för trädgårdsfix, själv har jag inte ens börjat vårstäda trädgården men snart så.... Ha en fin start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ja det är mycket som behövs göras så här på vårkanten. Men det är terapiarbete tycker jag. Det är så härligt att pula med när man inte har bråttom utan kan ta det i lugn och ro.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. Låter härligt! Mycket man behöver göra, men det är ändå väldigt roligt så här på våren.
    Ha det bra i vårsolen, och kram!

    SvaraRadera
  6. Underbart!
    Den här tiden är liksom jubel-tiden.
    Solen, ljuset och utelivet=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar tid vi har nu och framöver. Helst vill man bara vara ute och hänga med allt som händer.
    Ha en toppentorsdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Underbart, vår bästa tid är nu ....... Kram åse

    SvaraRadera
  9. Det är trevligare att titta på dina bilder än verkligheten som jag har utanför fönstret.
    Kram Bosse

    SvaraRadera