söndag 27 mars 2016

En oanvänd muskel pockar på sin uppmärksamhet

Solen sken så  inbjudande när jag slog upp ögonen, så ett beslut att köra till kolonin togs. Fixa iordning mig, köra mannen till jobbet och iväg.......vid det här laget var det mulet, men 5 plus. Helt plötsligt kändes det inte alls lockande.

SMS:a min syster och frågade om hon var vaken, men inget svar. Svängde ner vid allén , snart framme.....

Mulet och kallt, men snart framme

Räddande samtalet kom och bilen svängde genast om till syrran. Där fick jag en andra frukost, lyssna på melodikrysset och få en nostalgiupplevelse från när man var lite och så spelade vi lite kort. Fortfarande mulet ute och vi gav oss iväg till IKEA.



Efter IKEA styrde jag bilen mot kolonin, även om jag visste jag inte hade så lång tid att vara där. Men knarret från grusstigarna, solen som värmde gott, kolonisterna som så smått börjat vakna till liv, barnen som gick iväg med en boll under armen....Våren , du är så välkommen.

Välkommen in till Le petit Jardin

Även den skamfilade grinden hälsar mig välkommen, och kolonin som ser allt annat än rolig ut så här års, ska snart sjuda av grönska och liv.

Just nu ser det ju inte så roligt ut...fast det är vårt Paradis


Går en sväng, ser vad som skräpar i hörnen, öppnar upp stugan och tar fram lite trädgårdsredskap. Kavlar upp ärmarna och sätter igång. Börjar med gången på utsidan....tänker att om man nu tar den ordentligt, så kanske man behöver lägga max 15 minuter i veckan på den för att den ska hålla sig snygg....nu ska det bara omvandlas till verklighet med. En glömd muskel i överarmen pockar på sin uppmärksamhet, den känns rätt bra trots allt.

Lite krukor ligger och skräpar med höstlöven

Ett skelett av en Kålrot som inte blev uppgrävd



Maria Nyckelpiga...nu är det vår i luften


Jobbar frenetiskt i 1,5 timme, sen måste jag stänga igen och köra iväg. Hoppas på fint väder imorgon, så kanske jag kan vara där en liten stund längre och kämpa med tillsnyggningen. I mitten av April kommer vattnet igång, vi längtar. Det är då kolonilivet kan sätta igång på allvar.

Njut av de sista lediga dagarna fyllda med mys, skoj och liv.

Kram Kajsa

4 kommentarer:

  1. Ser härligt ut. Jag hoppas på sol imorgon så jag kan fixa lite till i trädgården. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder. Våren verkar vara här på riktigt nu.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  3. Underbart! Och jag älskar grinden...Sanslöst vackert med det operfekta.
    Snart kommer det att blomma överallt.
    Lite mera sol så är det vår på riktigt =))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Ser trevligt ut. Våren en helt underbar tid.
    Tänk att ni fått nyckelpigor redan. Riktigt så långt har vi inte kommit här än.
    Kram!

    SvaraRadera