måndag 9 januari 2017

Full fart framåt


Nu är det slut på mellandagarna och alla små extra lediga dagar. Ja, det har ju bara varit dem som står i kalendern som varit aktuella för mig. Så här på nytt jobb har man inte mycket att säga till om.

Att få unna sig lyxkänslan i ett omklädningsrum


Men om mellandagsrean, den har jag desto mer att säga till om, för i år har jag faktiskt gett mig ut och shoppat lite nytt. Det är kanske nu man ska börja fylla garderoben med härliga vår färger, men jag måste säga att alla kläder / skor utom två plagg har varit svarta....svarta skor, svarta jeans, svart kavaj, svarta toppar, svarta klänningar...herregud, vad dystert!!

En av de läckra klänningarna som fick följa med mig hem och gå på 50 Års fest


Ja, här sitter jag idag på jobbet i en svart klänning, med en svart poncho utanpå och ett par svarta strumpbyxor och svarta skor....tur man är blond & vinterblek så något lyser upp.

I en djungel av små detaljer utför jag mitt jobb


Nya jobbet, jodå det går framåt. I början kände jag mig helt snurrig på alla nya intryck och små detaljer. Att skilja på torrt, kylt och fryst gods. Att veta hur man kombinerade bilar ( som last lagt bilar i alla år), nattlossningar, aviseringar, registrerade...ja, hjälp, vad det är många saker att hålla i huvudet. Än har jag verkligen inte koll på allt och en del fel har det hunnit bli. Efter 17 år i transportbranschen har jag ändå fått en helt ny värld framför mina fötter, nu ska jag bara besegra den också....full fart framåt!!



”Din egentlige chef är den som går under din hatt!

- Napoleon Hill -



Ha en fantastisk dag!



Kram Kajsa

9 kommentarer:

  1. Du är fantastisk på alla sätt, och en skönhet klär i allt... även svart 😊

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg klänning !....den var ju inte helsvart, hihi...
    Fast nu när det börjar gå mot vår vill man kanske ha lite mer färg ;))
    Hoppas allt är bra !
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Snygg klänning och vad spännande med nytt jobb. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Så fräck klänning. Visst har man mycket svart. Speciellt i vintergarderoben. Här firar vi mannens 50 års dag med sol och bad i Thailand. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Här i Spanien har vi ingen mellandagsrea eftersom julen egentligen är på trettondagen, så rean kommer efter trettondagen.
    Ha det bra på det nya jobbet!

    SvaraRadera
  6. Det har inte precis varit arbetstagarens jul, sett till hur helgerna legat. Men vad göra? Njuta medans det går verkar klokt.
    Mellandagsrea kan verkligen förnöja, om man har lite flyt. Å´ svart ... visst, ibland får man lust att kombinera med något färgsprakande, men den är ändå alltid läcker som den är.
    Jag tror det är bra att röra om i grytan emellanåt. Nytt jobb - nya utmaningar. Å´ du verkar ha helt rätt inställning! På det bara! :)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Gillar man svart och vill ha svart, är det svart man ska gå klädd i. Så är det bara.
    Ja nu är det absolut "back to normal" igen.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  8. Kul att det går framåt på jobbet. Vet hur det känns när man är ny.
    Svart är väl ganska snyggt ändå. Klänningen var ju super.

    Ha det bra på dig!

    SvaraRadera
  9. Galet snygg klänning!!

    Det är det där med att byta väg i livet.
    Man blir trött men det är utvecklande=))
    Hoppas att du trivs!
    Kramen Hannis

    SvaraRadera